شناسهٔ خبر: 103032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

نياز يك‌هزار و ۸۷۰ ميليارد تومان براي تكميل قطعات اردبيل – سرچم

محبوب حیدری - اردبیل مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: براي تكميل قطعات در دست احداث به طول ۱۱۶ كيلومتر بزرگراه اردبيل – سرچم به يك‌هزار و ۸۷۰ ميليارد تومان اعتبار نياز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در جريان بازديد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون وزير راه و شهرسازي از مراحل احداث ۴ خطه اردبيل – سرچم اظهار كرد: اين محور اصلي‌ترين راه ارتباطي استان اردبيل به مركز كشور و تنها راه ارتباطي شهرستان اردبيل به شهرهاي جنوبي استان به شمار مي‌رود.

وي تصريح كرد: با افزايش حجم ترافيك توسعه و تبديل اين محور به بزرگراه ضرورتي انكارناپذير است كه با تكميل بزرگراه اردبيل – سرچم به واسطه اتصال استان اردبيل به شبكه آزادراهي كشور نقش مهم و تأثيرگذار آن را در پيشبرد اهداف توسعه اقتصادي، صنعتي، كشاورزي و گردشگري استان شاهد خواهيم بود.

 مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل طول كل پروژه را ۱۷۸ كيلومتر اعلام كرد و گفت: از اين ميزان ۱۹ كيلومتر تاكنون به بهره‌برداري رسيده و ۱۱۶ كيلومتر نيز در حال اجراست.

حيدري مطالعه ۴۳ كيلومتر اين محور ارتباطي را عمدتا تونل‌ها و گالري‌هاي يادآور شد و افزود: پيشرفت فيزيكي كل پروژه ۲۲ درصد است و تاكنون براي اجراي اين پروژه ۲ هزار و ۷۷۳ ميليارد ريال هزينه شده است.

وي اعتبار سال‌جاري اين پروژه را ۴۶۳ ميليارد ريال اعلام كرد و ادامه داد: تخصيص اين منابع تا رقم ۲۱۲ ميليارد ريال بوده است.

حيدري مطالبات پيمانكاران را ۹۴۹ ميليارد ريال و ساير مطالبات تأسيساتي و مهندسين مشاور را در مجموع يك‌هزار و ۳۳۵ ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اعتبار مورد نياز براي تكميل قطعات در حال اجراي اين پروژه يك‌هزار و ۸۷۰ ميليارد تومان است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: قطعه اول و دوم اين پروژه با پيشرفت بيش از ۹۰ درصد در حال اجراست كه اعتبار مورد نياز براي تكميل اين قطعات يك‌هزار و ۱۰۰ ميليارد ريال است.

حيدري پيشرفت قطعه ۳ را ۱۸ درصد اعلام كرد و افزود: براي تكميل اين قطعه نيز ۴ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است.

وي در مورد ۳۰ كيلومتري قطعه ۴ اين محور ارتباطي با پيشرفت فيزيكي ۲۲ درصد اضافه كرد: اعتبار مورد نياز براي تكميل اين قطعه ۵ هزار و ۴۵۰ ميليارد ريال است.

حيدري قطعه ۵ و ۶ را در حال مطالعه اعلام كرد و گفت: برآورد اوليه براي اجراي اين قطعه بيش از ۲۴ هزار و ۴۰ ميليارد ريال است.

 وي قطعه ۷ اين محور ارتباطي را با پيشرفت ۶ درصد يادآور شد و اظهار كرد: براي اين قطعه نيز اعتبار مورد نياز ۷ هزار و ۶۵۰ ميليارد ريال برآورد شده است.

وی بازديد معاون وزير و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه راه‌هاي وزارت راه و شهرسازي را از محور اردبيل – سرچم يادآور شد و تصريح كرد: قرار شد تا يك ماه آينده مراحل تكميل مطالعات و واگذاري قطعه ۴ و ۵ به پيمانكار انجام شده و ۴۳ كيلومتر اين مسير نيز به شكل كامل به پيمانكار براي اجرا واگذار شود.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل سختي اجراي اين پروژه را با توجه به محدوديت منابع يادآور شد و افزود: در همه قطعات پيمانكاران تلاش مي‌كنند تا در موعد مقرر اين ۴ خطه مهم و تأثيرگذار استان را تحويل دهند كه ما قطعا از ظرفيت بانك‌هاي عامل در جهت تأمين اعتبارات استفاده خواهيم كرد.